sâmbătă, 12 februarie 2011

lucruri mici

ne mirăm atunci cînd, uneori, ne izbesc, ne lovesc, întîmplător sau nu,
unele cuvinte, fraze, pe care le credeam uitate

Viața e un joc – joacă-l!
Viața e un mister – descoperă-l!
Viața e un cîntec – cîntă-l!
Viața e o ocazie favorabilă – folosește-o!
Viața e o călătorie – realizeaz-o!
Viața e o promisiune – îndeplinește-o!
Viața e dragoste – descoper-o!

Viața e o șaradă – dezleag-o!



(Bhagawad-Gita)


dar nu mai știm să respectăm regulile, adesea autoimpuse ale vorbirii și ale tăcerii

Taci, atunci cînd ai vorbit destul!
Taci, pînă cînd îți vine rîndul să vorbești!
Taci, atunci cînd ești provocat!
Taci, cînd ești ispitit să bîrfești!
Taci, cînd ești ispitit să critici!
Taci, cît să ai timp să gîndești înainte de a vorbi!

(dintr-un ”Decalog al tăcerii”
)

și astfel ne simțim neputicioși că nu mai distingem sunetele, culorile, obiectele
În cer,
Bate ora de bronz şi de fier.
Într-o stea
Bătu ora de catifea.
Ora de pîslă bate
În turla din cetate.
În ora de lînă
Se-aude vremea bătrînă
Şi se sfîşie
Ora de hîrtie.
Lîngă domnescul epitaf
Bate glasul orei de praf.

(T Arghezi)

nu mai simțim
nu mai trăim CLIPA


este nevoie de atît de puțin !
este de-ajuns să privim atent, mai atent în jurul nostru

și să observăm, să redescoperim
(chiar și într-un cîntec)


lucruri mici
un gest de tandrețe, o privire
o imbrățisare. o floare

ceva mic, lucruri mici
un simplu Te iubesc rostit
uşor, cu dragoste si pasiune.
(...)
ceva mic,
lucruri simple dă-mi acum, te rog să ne distrăm dacă nu vrei să se termine
.



[cu puținele mele cunoștiințe in limba hispanică, ar fi trebuit să am curajul să cer ajutorul unui Lord, unul dintre aceia care își păstrează noblețea în orice situație, însă nu am avut atîta curaj, dat fiind și ”modul site-ului]














Daniel Diges - Algo Pequeñito

3 comentarii:

  1. uuu..:)..ce-mi place tot ce-i aici la tine!
    ţi-e frumos în suflet, Ana!
    vezi tu?..asta e una din diferenţele între noi: mie trebuie să mi se aşeze cărţile aşa cum le vreau eu ca să fiu darnică. tu eşti fundamental bună. în esenţă.
    te pup, copilă! să nu te schimbi!!! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. auzi?????????????????
    abia acum am vazxut enormitatea sccrisa de tine'


    cum sa iti REAMINTESC de o camera, de un raft cu carti lasat nu la intimpl;are mie, de hectolitri de cafewa si ceai baute emailat,
    de viata ta si a celorlalti, care n-ar fi fost asa cum este faera orinduiala gindului si a indarjirii tale?
    ha? cum?


    \ gatat , reinchid lapu si ma'ntorc la ... rumegat poze hirtii - faina treaba face M V si la ... bocit dupa un pick-up
    puuuuuuuuuuuuuuuuup

    RăspundețiȘtergere
  3. aud! :D abia acu', da' aud!
    Ană! io de la rafturile alea şi de la cană am crescut exponenţial în răutate! aşa să ştii!
    cică mă apăr! draci!
    mâncu-ţi ochii tăi, cine e M V ? hmmm? :)
    pa, puiuţă! pup!

    RăspundețiȘtergere